Em vários estados brasileiros estava a ser feita uma espécie de "caça às bruxas" em Universidades onde estavam a acontecer manifestações, no âmbito das Presidenciais no país. A ministra Cármen Lúcia, do Supremo Tribunal Federal, suspendeu, totalmente e de forma imediata, quaisquer atos judiciais e administrativos que levem agentes da polícia a invadirem, e a fazerem buscas, em faculdades do país, públicas ou privadas. A magistrada considerou, depois de uma ação interposta pela Procuradoria-Geral da República, na sexta-feira, que era preciso garantir a liberdade de expressão e de reunião de estudantes e de professores em instituições de ensino e que estava a acontecer um "erro de interpretação de lei" que estava "a conduzir a contrariedade ao direito de um Estado democrático". A decisão terá agora que ser avaliada em plenário no Supremo mas qualquer intervenção está, desde o momento em que a decisão foi tomada, interdita.

A Procuradoria-Geral da República decidiu agir depois de receber informações de que estaria a ser proibida a propaganda eleitoral nas universidades do país. A PGR apresentava um caso concreto, na Universidade Federal de Campina Grande. Um Juiz Eleitoral decidiu que fossem feitas buscas e apreensões na sede da Associação de Docentes de um documento denominado "Manifesto em Defesa da Democracia e da Universidade Pública".

Mais um caso que acontece a um dia das Presidenciais no Brasil.

 

Comentar

Comentários   

0 # Juanita 31-01-2021 09:08
You're so awesome! I do not suppose I've read through anything like that before.
So great to discover another person with a few genuine thoughts on this subject matter.

Really.. thanks for starting this up. This website is one thing that is needed
on the web, someone with a little originality!


Feel free to surf to my webpage :: cheap
flights
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Casimira 31-01-2021 23:34
Great article.

my web site - cheap flights
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Tommie 02-02-2021 16:28
Hey! Someone in my Facebook group shared this site with us
so I came to look it over. I'm definitely loving
the information. I'm bookmarking and will be tweeting this to my followers!
Exceptional blog and wonderful design and
style.

my blog post; cheap flights [tinyurl.com]
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Autumn 02-02-2021 17:48
Hello, i read your blog from time to time and i own a similar one
and i was just curious if you get a lot of spam responses?
If so how do you stop it, any plugin or anything you can recommend?
I get so much lately it's driving me insane so
any assistance is very much appreciated.


My web site :: cheap flights
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Ricky 02-02-2021 17:55
Hey would you mind letting me know which web host you're
working with? I've loaded your blog in 3 completely different internet browsers and I must say this blog loads
a lot quicker then most. Can you recommend a good internet hosting provider at
a honest price? Many thanks, I appreciate it!

Review my web site :: cheap flights
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Max 03-02-2021 08:39
I am in fact grateful to the holder of this web page
who has shared this fantastic piece of writing at
at this time.

Feel free to surf to my web blog ... cheap flights; http://tinyurl.com/y44wrotc,
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Ezequiel 12-02-2021 01:25
Hello it's me, I am also visiting this website daily,
this web site is actually nice and the viewers are genuinely sharing pleasant
thoughts.

Also visit my web site ... cheap flights [http://tinyurl.com/yy45744b]
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Mike 10-03-2021 04:08
If you want to improve your knowledge simply keep visiting this web hosting site and be updated with the most up-to-date information posted here.
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Eduardo 15-03-2021 02:06
When I initially commented I clicked the "Notify me when new comments are added"
checkbox and now each time a comment is added I get four emails with the same comment.
Is there any way you can remove me from that service? Thank you!
games ps4 allenferguson games ps4

Feel free to visit my webpage - gamefly
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Nickolas 18-03-2021 13:50
Hi there, just became alert to your blog through Google, and found that it's
truly informative. I am gonna watch out for brussels.
I will be grateful if you continue this in future.
Numerous people will be benefited from your writing.
Cheers!

Here is my site ps4 games
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Dexter 18-03-2021 22:36
Thanks a lot for sharing this with all folks you really understand what you're talking about!
Bookmarked. Kindly additionally visit my web site =). We will have a
link exchange contract between us

Here is my page - ps4 games
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Epifania 19-03-2021 12:00
Wow! At last I got a website from where I be able to actually obtain helpful data regarding my study and knowledge.



My homepage: web hosting
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Neva 21-03-2021 23:06
If some one needs expert view concerning blogging after
that i suggest him/her to visit this weblog, Keep up the nice work.



Also visit my web site ... web hosting
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Theo 23-03-2021 00:29
This site was... how do I say it? Relevant!! Finally I have found something that helped me.

Many thanks!

Feel free to visit my website minecraft games
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Amie 09-04-2021 22:11
Great web site you have here.. It's difficult to find quality
writing like yours nowadays. I really appreciate individuals
like you! Take care!! asmr 0mniartist
Responder | Responder com citação | Citar
{{#image}}
{{/image}}
{{text}} {{subtext}}

Notícias Recentes

CEDEAO quer fim de contenda eleitoral

A Comunidade Económica dos Estados da África Ocidental, que ...

Guiné-Bissau    12 fevereiro 2020

Novo governo moçambicano toma posse

Tomou posse, dois dias depois da investidura de Filipe Nyusi...

Moçambique    18 janeiro 2020

Filipe Nyusi toma posse para um segundo mandato

Filipe Nyusi tomou posse, esta quarta-feira, para um segundo...

Moçambique    16 janeiro 2020

Umaro Sissoco Embaló eleito Presidente da Guiné-Bissau

O candidato do MADEM ultrapassou Domingos Simões Pereira por...

Guiné-Bissau    01 janeiro 2020

Guineenses votam para Presidente da República

Os eleitores da Guiné-Bissau encolhem entre Domingos Simões ...

Guiné-Bissau    29 dezembro 2019