Filipe Nyusi está, em Pequim, para participar no segundo Fórum de Cooperação Internacional Uma Faixa, Uma Rota. O Chefe de Estado moçambicano vai encontrar-se com o seu homólogo chinês para discutir financiamentos e investimentos naquele território lusófono.

A comitiva presidencial moçambicana integra os Ministros dos Negócios Estrangeiros, dos Transportes e Comunicações e da Agricultura e Segurança Alimentar, bem como vários vice-Ministros e funcionários governamentais.

A iniciativa das autoridades chinesa, no âmbito do seu programa de investimentos em países da Europa, Ásia e África, vai reunir, de quinta-feira a sábado, na capital do país, dirigentes e empresários dos quatro cantos do mundo.

O Presidente português é um dos Chefes de Estado que vão participar no evento. As autoridades de Pequim confirmaram a presença do Secretário-Geral da ONU, da Directora-Geral do FMI, para além de Chefes de Estado ou de Governo da Áustria, Grécia, Hungria, Itália, República Checa, Rússia, Sérvia, Suíça, Filipinas, Mongólia, Paquistão, Singapura, Tailândia, Vietname, Chile, Egipto e Quénia.

A nova rota da seda tem por objectivo a criação de infraestruturas de transportes e comunicações ligando a China a países dos Continentes africano e europeu.

Portugal é um dos poucos países da União Europeia que apoia a estratégia do executivo chinês.

Os dirigentes dos Estados Unidos, Canadá, Austrália, Alemanha, França, Reino Unido, Espanha e Austrália não vão participar no encontro.

O segundo Fórum Uma Faixa, Uma Rota vai decorrer sob o lema – Construir um futuro mais brilhante. No evento será discutida a melhoria das ligações, novas fontes de crescimento e parcerias, bem como a promoção do desenvolvimento sustentável.

 

  

Comentar

Comentários   

0 # Carin 23-11-2019 13:41
Hi! I understand this is sort of off-topic but
I needed to ask. Does building a well-established blog such as yours take a lot of work?
I am brand new to writing a blog however I do write
in my journal everyday. I'd like to start a blog so I
can easily share my personal experience and views online.
Please let me know if you have any recommendations or tips for brand
new aspiring blog owners. Thankyou!

Also visit my webpage ... quest bars cheap; tinyurl.com,
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Frankie 25-11-2019 06:41
Thanks for another excellent post. The place else may just anyone
get that kind of information in such an ideal manner of writing?
I have a presentation next week, and coconut
oil
I am at the search for such info.
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Marta 26-11-2019 03:28
I read this paragraph completely regarding the resemblance plenty of fish dating site hottest
and previous technologies, it's remarkable article.
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Melody 28-11-2019 08:04
Hi there superb blog! Does running a blog like this take a
lot of work? I've no understanding of programming but I had been hoping to start
my own blog in the near future. Anyhow, if you have any
suggestions or techniques for new blog owners please share.
I know this is off topic however I just wanted to ask.
Cheers!

my site :: ps4 games
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Rose 29-11-2019 04:41
Awesome! Its truly amazing piece of writing, I have
got much clear idea concerning from this piece of writing.



Feel free to visit my webpage - ps4 games
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Florian 30-11-2019 04:05
When I originally commented I seem to have clicked on the
-Notify me when new comments are added- checkbox and from now on each time a comment
is added I get 4 emails with the exact same comment.
There has to be a means you can remove me from that service?
Thank you!

Also visit my blog :: quest bars cheap
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Zenaida 01-12-2019 06:25
I'm really enjoying the design and layout of your website.
It's a very easy on the eyes which makes it much more enjoyable
for me to come here and visit more often. Did you hire out a designer to create your theme?
Outstanding work!

My homepage :: ps4 games
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Norris 01-12-2019 22:08
I was recommended this web site by my cousin. I am
not sure whether this post is written by him as nobody else know such detailed about
my trouble. You're incredible! Thanks!

My website: quest bars cheap
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Ashleigh 03-12-2019 16:42
Hi there, I would like to subscribe for this webpage
to get most recent updates, so where can i do it please help.


My webpage ... quest bars cheap coupon twitter
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Teresita 05-12-2019 06:06
Thank you a bunch for sharing this with all
people you actually realize what you're speaking about!
Bookmarked. Please additionally talk over with my
site =). We can have a link alternate arrangement among us

My web page: ps4
games
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Finlay 05-12-2019 21:35
Attractive part of content. I just stumbled upon your blog and in accession capital to claim
that I get actually loved account your blog posts. Any way I'll be subscribing
to your feeds or even I achievement you get admission to consistently
rapidly.

Also visit my page ps4
games
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Aliza 06-12-2019 07:02
Do you mind if I quote a couple of your posts as long as I provide credit and sources back to your webpage?
My blog is in the exact same area of interest as yours and my visitors would really benefit from some of the information you
provide here. Please let me know if this okay with you.
Cheers!

My site :: ps4 games
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Laurence 06-12-2019 15:57
Hello, i think that i saw you visited my weblog thus i came to “return the favor”.I am
attempting to find things to enhance my website!I suppose its ok to use
some of your ideas!!

Feel free to visit my web site ... ps4 games
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Alan 07-12-2019 10:18
Hi there would you mind sharing which blog platform you're working with?