A primeira avaliação ao programa do Fundo Monetário Internacional para a Guiné Equatorial terminou de forma positiva para o país. De acordo com Lisandro Ábrego, chefe de missão do referido organismo para o país, e depois de uma visita a Malabo que terminou ontem, a Guiné Equatorial está a fazer progressos no que diz respeito ao seu programa de reformas estruturais.

"(...) a missão e as autoridades concordaram que a forte implementação, continuada, da estratégia governamental de reformas é essencial para ajudar a estabilizar as finanças públicas, conter a subida da Dívida Pública e lançar as bases para um crescimento sustentável e inclusivo, no contexto de uma economia diversificada", sublinhou o referido responsável.

Ainda assim, Lisandro Ábrego alerta para a necessidade de se prestar especial atenção aos mais desprotegidos:

"(...) é importante proteger os pobres e os mais vulneráveis de quaisquer efeitos adversos do ajustamento económico e, de uma forma geral, fortalecer a proteção social".

Notas animadoras, no entanto o Fundo Monetário Internacional mantém que as perspetivas económicas, no curto prazo, são difíceis, mesmo tendo o setor não petrolífero mostrado sinais de recuperação. A tónica continua na queda na produção de pretróleo, que faz com que o crescimento económico global siga em terreno negativo.

O FMI propõe, e entre outras coisas, que o "fortalecimento da moldura de gestão das finanças públicas para garantir disciplina orçamental" e o lançamento do processo de auditorias às empresas públicas de hidrocarbonetos.

Comentar

Comentários   

0 # Clement 23-11-2019 13:38
Wow, amazing blog layout! How long have
you been blogging for? you made blogging look easy.
The overall look of your site is wonderful, let alone the content!


My page; quest bars cheap (http://tinyurl.com)
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Lottie 25-11-2019 14:32
What's Going down i am new to this, I stumbled upon this I
have discovered It absolutely useful and it has helped me out loads.
I am hoping to contribute on coconut oil
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Vicki 26-11-2019 08:52
Thanks very nice blog!

My website ... plenty of fish dating site
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Austin 28-11-2019 11:11
My brother recommended I might like this web site.
He was totally right. This put up truly made my day. You can not imagine just how much time I had spent for this info!
Thank you!

My page; ps4 games
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Kennith 29-11-2019 03:42
Superb site you have here but I was curious about if you knew of any discussion boards that cover
the same topics talked about here? I'd really love to be a part of online community
where I can get opinions from other knowledgeable individuals that share the same
interest. If you have any suggestions, please let me
know. Many thanks!

Check out my web site ... ps4 games
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Nigel 30-11-2019 07:00
whoah this weblog is excellent i really like reading your posts.
Keep up the good work! You understand, a lot of individuals are
searching round for this info, you can help them greatly.


My site ... quest bars cheap
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Faustino 02-12-2019 10:17
It's really a nice and useful piece of information.
I am happy that you just shared this useful information with us.
Please stay us up to date like this. Thanks for sharing.


Feel free to surf to my blog post - quest bars cheap
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Faustino 02-12-2019 19:39
Nice post. I used to be checking constantly this blog and I am inspired!
Very useful information specifically the remaining part
:) I take care of such information a lot. I used to be looking for this particular info for a very long time.
Thank you and good luck.

Also visit my web site quest bars cheap coupon twitter
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Florian 03-12-2019 21:39
Heya just wanted to give you a brief heads up and let you know
a few of the pictures aren't loading correctly. I'm not sure why but I think its
a linking issue. I've tried it in two different browsers and both show the same
results.

My web-site - quest bars cheap coupon twitter
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Epifania 04-12-2019 00:01
Hi there, I enjoy reading all of your article post.
I like to write a little comment to support you.


Here is my web blog quest bars cheap
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Leanne 05-12-2019 00:55
I’m not that much of a internet reader to be honest but your sites really nice, keep
it up! I'll go ahead and bookmark your website to come back later.
Cheers

Here is my website; ps4 games
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Magda 05-12-2019 19:30
You ought to take part in a contest for one of the highest quality blogs on the net.
I will recommend this web site!

Here is my web blog - ps4
games
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Miles 06-12-2019 07:35
I am not sure where you're getting your info, but great topic.
I needs to spend some time learning much more or understanding more.
Thanks for excellent information I was looking for this information for my
mission.

My web blog - ps4 games
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Gilbert 06-12-2019 13:27
Because the admin of this site is working, no uncertainty
very shortly it will be renowned, due to its feature contents.


my web page: ps4 games
Responder | Responder com citação | Citar
0 # Cindi 07-12-2019 14:30
What's up it's me, I am also visiting this site
regularly, this site is actually nice and the visitors are truly sharing fastidious thoughts.


Feel free to visit my web blog :: quest bars cheap
Responder | Responder com citação | Citar
{{#image}}
{{/image}}
{{text}} {{subtext}}

Notícias Recentes

Ao terceiro jogo angolanas ganham e Brasileiras perdem no Mundial de Andebol feminino

A terceira jornada da fase de grupos da competição ditou a p...

Geral    04 dezembro 2019

Primeiro-Ministro de Timor defende Orçamento Geral do Estado

Taur Matan Ruak considera que a despesa inscrita no document...

Timor-Leste    03 dezembro 2019

Governo estuda privatização do Banco do Brasil

A proposta está a ser elaborada pelo Ministério da Economia ...

Brasil    03 dezembro 2019

Sortes diferentes para angolanas e brasileiras no Mundial de Andebol

Na segunda jornada da prova, as representantes de Angola per...

Geral    03 dezembro 2019

Portugal vence Mundial de Futebol de Praia

É a terceira vez que a selecção lusa concretiza esse objecti...

Portugal    02 dezembro 2019